Fler betalar för kärlek. Det låter fel. Stryk det. Men fler betalar i alla fall för möjligheten att träffa någon att bli kär i. Tinders moderbolag, Match Group, trotsade techfrossan och slog förväntningarna i det senaste kvartalet, skriver The Guardian. Antalet användare som valde prenumerationspaketet på den populära dejtingappen under tremånadersperioden ökade med 7 procent. Match Group, sticker ut om man jämför med andra stora amerikanska techbolag. Företaget som även äger dejtingtjänster som Hinge och OKCupid handlades upp 16 procent på börsen på rapporten. Resultatet beskrivs som en lättnad för Tinder, som både tappade sin vd Renate Nyborg i augusti, efter att hon bara hade suttit ett år på posten. Bolaget har tampats med oro kopplad till inflationen och högre levnadskostnader, skriver den brittiska nyhetssajten. Tinder spår att omsättningen planar ut i det kommande kvartalet, som en konsekvens av svagare global ekonomi.