Sök

Danny Saucedo blir skönhetsentreprenör: ”Vill omdefiniera vad som är manligt”

EDOe-handel
Danny Saucedo. Foto: Jimmy Hansen.

Danny Saucedo. Foto: Jimmy Hansen.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

Reporter

Ännu en kändis ger sig in i startup-sfären.

Den här gången är det Danny Saucedo som vill utmana inom skönhetssegmentet för män.

Flera entreprenörer, som var mer eller mindre kända innan de ställde om fokus på någon form av produktaffär, har skördat framgångar på egna skönhetsprodukter. Ett av de mest kända exemplen är Bianca Ingrosso, som byggt en pengamaskin på sitt Caia cosmetics

Nu ger sig även artisten Danny Saucedo in i spelet. Tillsammans med kläddesignern Johan Lundell lanserar han hudvårds- och hårprodukter för män under varumärket EDO. Samtliga produkter är veganska. 

”Vi vill visa män i alla åldrar att de med enkla medel kan känna sig både snyggare och fräschare. Vi vill omdefiniera vad som är manligt. I tre år har vi jobbat med att ta fram det absolut bästa inom varje produkt”, kommenterar Danny Saucedo i ett pressmeddelande. 

”Ska vi släppa en produkt så ska vi känna att vi jobbat igenom den från varje vinkel, och även om det tagit lång tid så känner vi att det varit värt det och vi är otroligt stolta över alla produkter”, heter det vidare i meddelandet. 

Produkterna kommer säljas via e-handel till en början och duon ger sig därmed in i ett hett, (men just nu även utmanande) segment.  

Det är inte första gången artisten förekommer i Breakits spalter: så sent som i augusti skrev vi om att han gått in i HR-plattformen Wndy där även Dannys bror Leandro Saucedo (strategichef Acast) investerat.

Läs mer