Sök

Ingen fulltecknad emission för Streamify – tar in 4,4 miljoner

StreamifyLiveshopping

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

Webbredaktör

Liveshoppingbolaget tog in mindre pengar än önskat.

Mjukvaruplattformen Streamifys företrädesemission blev tecknad till cirka 73,6 procent och bolaget tillförs cirka 4,4 miljoner kronor före emissionskostnader. Det framgår av ett pressmeddelande.

Emissionen tecknades till cirka 66,8 procent med stöd av uniträtter och cirka 6,8 procent utan stöd av uniträtter. Emissionskostnaderna beräknas till cirka 1,2 miljoner kronor. Teckningskursen i emissionen var 1,50 kronor per unit, motsvarande 0,75 kronor per aktie. Emissionen var på förhand garanterad till cirka 70 procent genom emissionsgaranter och teckningsåtaganden.

För ett år sedan ställde mjukvaruplattformen Streamify om från ett renodlat streamingbolag till ett liveshoppingbolag. Bolaget tog då in 10 miljoner kronor i en riktad nyemission för att kunna ta upp kampen med jättar som bland annat Bambuser och värvade två tunga profiler till styrelsen: Pontus Hymér, tidigare CTO på Bambuser och Lise Alm, långvarig bolagsjurist på Spotify.

Den senaste delårsrapporten, för det andra kvartalet, släpptes i augusti och visade både ökande omsättning jämfört med samma period året innan och större rörelseförlust. 

Läs mer