Maximera och kapitalisera på ditt arbete med influencers

InfluencerInfluencer marketingBreakit Courses
Jonas Westling

Jonas Westling leder Breakits kurs i Influencer Marketing.

Klara Sernemyr

Influencer marketing fortsätter att växa lavinartat och blir för varje år en allt mer affärskritisk kanal för annonsörer.

Som en naturlig del i varje digital marknadsförares verktygslåda har det blivit ett effektivt sätt att bryta igenom reklamtrötthet och nå nya målgrupper genom ett trovärdigt och genuint innehåll. Givet önskade KPI:er kan du enkelt skapa engagemang, bygga varumärkeskännedom och driva försäljning som är direkt kopplat till kanalen eller samarbetet med stora och små influencers. Mätbara resultat som talar för sig själva. 

Den 6 oktober kör Breakit igång en helt ny kurs – Diplomerad kurs i Influencer Marketing. Denna kurs är skapad för dig som antingen ska jobba med influencer marketing själv, eller för dig som är ute efter att bli en bättre beställare. Du får lära dig allt du behöver veta om hur du kan marknadsföra dig med influencers och får svar på frågor som hur du kan hitta rätt strategi, vilka profiler man egentligen ska välja samt viktiga trender att ha koll på och vilka fallgropar du ska undvika. 

Kursen leds av Jonas Westling, som sedan 2014 både har jobbat med influencer marketing och utbildat inom ämnet. Jonas är Head of Nine Agency som är ett nordisk IAB-ceritifierat influencer marketing-bolag. 

Säkra din plats på kursen nu – begränsat antal platser 

Till skillnad från bredare marknadsföringskurser ger denna kurs dig möjligheten att verkligen djupdyka och utveckla spetskompetens inom ett högaktuellt ämne som du som digital marknadsförare förväntas kunna idag. Teori och praktiska övningar varvas under denna heldagskurs som är skapad för att du ska få med dig de allra viktigaste verktygen för att maximera ditt arbete med influencer marketing och ligga steget före konkurrenterna. 

Du kommer bland annat lära dig: 

  • Att kunna arbeta med influencer marketing in-house
  • Bli en bättre beställare hos byråer och konsulter
  • En förståelse för landskapet, möjligheter, kvalitetssäkring, format och betalningsmodeller
  • Förstå vilken roll influencer marketing kan ha i din marknadsstrategi
  • Hur man mäter och följer upp influencer-kampanjer

Efter avslutad kurs får du ett diplom som ett intyg på det du lärt dig. 

Vill du hänga med på kursen? Boka din plats idag, anmälan är öppen!

Läs mer