Sök

Ninepine tar steget ut i verkligheten – öppnar butik i centrala Stockholm (och dubblar försäljningen)

Ninepinee-handel

Lovisa Worge och Benjamin Lau.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Växer kraftigt med sina minimalistiska träningskläder – inleder samarbete med Lovisa Worge.

Det har varit hårda tider för e-handlare i år. Många har haft tuffa siffror att möta från rekordår under pandemin samtidigt som investerarna har skruvat åt tumskruvarna och krävt att få se resultat på sista raden.

Men det finns såklart bolag som går mot strömmen. Ett litet, men ändå undantag, är modestartupen Ninepine.

Bolaget grundades 2019 av e-handelsentreprenörerna Benjamin Lau, Kousha Torabi och Olof Jakobsson.

Ninepine har nischat sig med en minimalistisk stil, det är alltså inga blaffiga loggor utan enkelt och snyggt. 

Och det går bra. Under förra året ökade omsättningen med över 250 procent till 27 miljoner med en fin vinst på 4,3 miljoner kronor. Raketresan fortsätter även i år och redan vid halvårsskiftet passerade man förra årets omsättning. 

Nu tar man två stora steg för att få ännu mer fart på affärerna. Nyligen öppnade man en butik på Kungsgatan i centrala Stockholm och under sommaren inledde man också ett samarbete med influencern Lovisa Worge (du som är nyfiken på henne kan läsa mer här). 

”Lovisa är helt rätt person att representera vårt varumärke, både sett till hennes stil och tonalitet, men också rent värderingsmässigt,” säger Benjamin Lau.

”Lovisa personifierar vår målkund, en inspirerande och driven person som vill balansera ett aktivt liv med en minimalistisk klädstil som både är elegant, bekväm och funktionell.”

Läs mer