Sök

Microsoft satsar på svenska annons-startupen Bannerflow

Bannerflow

Från vänster: Daniel Fahlén och Daniel Jacobsson. FOTO: Press

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Bannerflow, vars tjänst gör det möjligt att bygga digitala annonser utan kodkunskaper, får in närmare en halv miljon från Microsoft.

Bannerflow har deltagit i Microsofts startup-program Bizspark som erbjuder startups tillgång till molntjänsten Azure. Nu lämnar annonsbolaget programmet men samarbetet med IT-jätten fortsätter.

Microsoft stöttar Bannerflow med 50.000 dollar, motsvarande cirka 400.000 kronor, enligt ett pressmeddelande. Pengarna ska gå till produktutveckling och marknadsföring. 

“Det är jättekul att en multinationell ledare I sitt område tycker att vi gör bra saker och ser tillväxt och utvecklingspotential i det vi gör. Vi ligger i startgroparna med att lansera flera nya innovativa produkter där Microsoft kommer vara en viktig partner, säger medgrundaren Daniel Jacobsson, i en kommentar.

Idag har Bannerflow över 500 kunder världen över och utsågs 2015 till ett av Europas snabbast växande techbolag av Deloitte Tech 500. I år förväntas bolaget fördubbla sin omsättning som var 26 miljoner förra året.

Breakit har tidigare berättat historien bakom Bannerflow, som lyckats bli lönsamt utan att ta in externt kapital.

Läs mer