Microsoft satsar på svenska annons-startupen Bannerflow

Breakit - Microsoft satsar på svenska annons-startupen Bannerflow
Från vänster: Daniel Fahlén och Daniel Jacobsson. FOTO: Press
Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Bannerflow, vars tjänst gör det möjligt att bygga digitala annonser utan kodkunskaper, får in närmare en halv miljon från Microsoft.

Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Bannerflow har deltagit i Microsofts startup-program Bizspark som erbjuder startups tillgång till molntjänsten Azure. Nu lämnar annonsbolaget programmet men samarbetet med IT-jätten fortsätter.

Microsoft stöttar Bannerflow med 50.000 dollar, motsvarande cirka 400.000 kronor, enligt ett pressmeddelande. Pengarna ska gå till produktutveckling och marknadsföring. 

“Det är jättekul att en multinationell ledare I sitt område tycker att vi gör bra saker och ser tillväxt och utvecklingspotential i det vi gör. Vi ligger i startgroparna med att lansera flera nya innovativa produkter där Microsoft kommer vara en viktig partner, säger medgrundaren Daniel Jacobsson, i en kommentar.

Idag har Bannerflow över 500 kunder världen över och utsågs 2015 till ett av Europas snabbast växande techbolag av Deloitte Tech 500. I år förväntas bolaget fördubbla sin omsättning som var 26 miljoner förra året.

Breakit har tidigare berättat historien bakom Bannerflow, som lyckats bli lönsamt utan att ta in externt kapital.

Läs fler artiklar
Läs nästa artikel