Träningsappen Bruce chefsvärvar från Storytel: "Uppskalning bland det roligaste jag vet”

Bruceträning

Magnus Elm, medgrundare Bruce, Kajsa Berthammar, ny marknadschef och Peter Andersson, vd. Foto: Press/Montage

Matilda Andersson

Matilda Andersson

Nyhetschef

Bruce rekryterar Kajsa Berthammar som ny marknadschef. Hon kommer senast från rollen som varumärkeschef på Storytel.

Bruce, som skapat ett digitalt gymkort där användaren kan träna på flera olika gym och studios med ett och samma medlemsskap, plockar in Kajsa Berthammar som ny marknadschef. Kajsa Berthammar har en bakgrund inom marknadsföring för prenumerationstjänster, tidigare hos Match.com och senast på Storytel.

“De har en produkt som jag verkligen gillar och tror på, de befinner sig i en fas som jag tycker är väldigt intressant och de har ett team som jag klickar med”, säger hon i ett pressmeddelande.

“Kajsas starka erfarenhet inom varumärkesbyggande, samt nordisk och global marknadsföring av prenumerationstjänster, är en perfekt matchning med vår nuvarande situation och våra ambitiösa planer framåt”, säger Peter Andersson, vd på Bruce.

Kajsa Berthammar kommer ha fokus på att utveckla bolagets varumärke.

“Uppskalning är bland det roligaste jag vet, och resan med Storytel har gett mig mycket erfarenhet av just den biten”, säger Kajsa Berthammar. 

Hon fortsätter:

“Jag tror att jag kommer in med många lärdomar och mycket erfarenhet från just den här fasen – att skapa kännedom, lansera på nya marknader och bygga starka team internt. I den här fasen händer ofta mycket på samma gång, och att jag har gjort den resan tidigare tror jag kommer vara en stor fördel.”

I början av juli skrev Breakit om bolagets senaste siffror, efter att resultatet från det brutna räkenskapsåret 2020/2021 tillkännagivits. 

Siffrorna visade på en nettoomsättning på 40 miljoner kronor och ett rörelseresultat på minus 15 miljoner kronor. Omsättningen var densamma som året innan, men förlusterna ökade med 1 miljon kronor. Det brutna räkenskapsåret sträckte sig från 1 september 2020 till 31 augusti 2021.

Enligt bolaget själva ska dock vinden ha vänt nu – med en stabil ökning av antalet användare efter att pandemin blåst över. Under 2022 räknar Bruce med att göra sitt starkaste år någonsin med en ökad omsättning på över 50 procent.

Kajsa Berthammar tillträder sin nya roll den 15 augusti.

Läs mer