Cevoid vill göra det lättare att använda dina kunder i marknadsföringen – backas av Fyndiq-grundaren

Cevoid

Teamet bakom Cevoid, Totte Jönsson i mitten. Foto Press

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Har skapat SaaS-tjänst för användargenererat innehåll.
"Vi är riktigt taggade", säger Totte Jönsson, medgrundare på Cevoid.

Det är gott om exempel på bolag som har vuxit i raketfart genom att nå ut i sociala medier. En stor fördel med det är att det inte bara är det egna företaget som lägger upp bilder och content om produkterna. Även kunder producerar innehåll som sprids och marknadsför produkterna.

Men det är inte alltid lätt att hålla koll på vad som publiceras om ditt varumärke och sedan sprida det. 

Det hoppas den svenska Saas-tjänsten Cevoid ha hittat en lösning på. För ganska exakt ett år sedan lanserade de sin tjänst som ska göra det enklare att samla in och dela användargenererat innehåll. Målet är att hjälpa varumärken att använda sina kunder och sitt community i sin marknadsföring.

Från att ha byggt tjänsten helt utan externt kapital tar bolaget nu in 3,3 miljoner från bland annat investmentbolaget ACVC och affärsänglar som Dan Nilsson som nog är mest känd för att ha varit med och grundat Fyndiq.

"Vi är riktigt taggade på att fortsätta utveckla Cevoids erbjudande med verktyg för att engagera varumärkenas communities och att belöna deras aktiva medlemmar", säger Totte Jönsson, medgrundare på Cevoid.

På så sätt kan varumärken på ett helt nytt sätt bygga ett stort community av kreatörer och ta ytterligare steg mot genuin community-driven marknadsföring". 

Förra året omsatte Cevoid strax över 100.000 kronor och gjorde ett nollresultat.

Läs mer