Sök

Bannerflow får in amerikansk reklamjätte i mångmiljonaffär

Bannerflow

Johanna Ekström

Johanna Ekström

Reporter

Affären beskrivs som “riktigt stor” i förhållande till Bannerflows omsättning.

Bannerflow, vars tjänst gör det möjligt att bygga digitala annonser utan kodkunskaper, får in ett av USA:s tyngsta reklambyrånätverk som kund. TBWA/Chiat/Day New York har 300 kontor över hela världen och kunder som H&M, McDonalds och Absolut vodka. 

I ett pressmeddelande skriver Bannerflow att det är den största affären för bolaget hittills. Samt att det innebär ett genombrott på den amerikanska marknaden.

Företaget vill inte säga exakt vad dealen är värd, mer än att den är “riktigt stor i förhållande till vår omsättning idag". Förra året omsatte Bannerflow 26 miljoner kronor - vilket signalerar att det rör sig om en mångmiljonaffär.

“Att lyckas knyta till sig ett av världens största reklambyrånätverk som kund är ett fantastiskt bevis på hur Bannerflow förändrar en hel industri som kräver digitalisering. Det är helt enkelt inte hållbart att skapa annonser manuellt längre”, säger Daniel Fahlén, vd och medgrundare i en kommentar.

Under 2016 förväntar sig Bannerflow att omsättningen kommer att minst dubbleras.

Breakit har tidigare berättat historien bakom Bannerflow, som lyckats bli lönsamt utan att ta in externt kapital.

Läs mer