Förlusten ökar för Twiik – vill växla upp SaaS-tjänsterna· ”Även mot bredare publik”

Twiikträning

Anders Gran, vd på Twiik.

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

E-träningsplattformen Twiik vill växla upp efter kvartalsförlusten.

E-träningsplattformen Twiik som erbjuder träningsprogram och coachning digitalt till företag och gym rapporterar högre omsättning under första kvartalet. Även rörelseförlusten steg under perioden för Malmö-bolaget som noterades på First North i fjol.

Årligt återkommande intäkter, ARR, landade på 4,3 miljoner kronor, jämfört med 2,7 miljoner kronor i fjol.

"I spåren av tillväxten i återkommande intäkter ser vi möjligheter att anpassa plattformen ytterligare för denna målgrupp och aktivt bearbeta den”, kommenterar vd och grundare Anders Gran,

Vd:n skriver vidare att SaaS-affären har potential att bli det största bidraget på sista raden.

”Detta kräver att vi, i nära dialog med våra målgrupper, fortsätter att utveckla våra SaaS-tjänster även mot en bredare publik där vi tidigare främst varit fokuserade på en renodlad marketplace-affär.”

Några hårda siffror från rapporten: 

  • Omsättningen steg till 2,9 miljoner kronor (2,3).

  • Rörelseresultatet blev -3,2 miljoner kronor (-2,3).

  • Resultatet efter skatt blev -2,6 miljoner kronor (-1,9), och per aktie -0,29 kronor (-0,48).

  • Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -1,2 miljoner kronor (-1,6).

  • Likvida medel uppgick till 6,2 miljoner kronor (3,8).

Twiik grundades 2013 av tungviktare som Karl Mikael Cakste, Ola Heffler, Christer Månsson, Johan Axelsson och Christina Bellander – personer som har haft ledande poster på MTG, Easylife, TV4 och Telenor. Landslagsmålvakten Robin Olsen var en tidigare investerare i appen. 

LÄS OCKSÅ: Hälsoappen Twiik växlar upp – får in tunga namn i styrelsen

Läs mer