Talangkriget hårdnar – stick ut från konkurrenterna och attrahera de bästa talangerna

KommunikationBreakit Crash CourseEmployer Branding
Breakit Crash Course: Employer Branding

Jesper Forslund och Charles Sinclair leder Breakits kurs i employer branding

Klara Sernemyr

”The Big Quit” eller "Great Resignation" är ett världsomspännande fenomen och kanske den viktigaste trenden på den globala arbetsmarknaden just nu. Att arbeta med sin företagskultur och arbetsgivar-varumärke blir en allt viktigare del för företags framgång och utveckling.

Charles Sinclair, Head of Employer Branding, och Jesper Forslund, COO, på Oddwork är Sveriges ledande Employer Branding-experter och har lång erfarenhet av att både driva och hjälpa techbolag med sitt arbetsgivarvarumärke. 

23 och 24 februari startar den första omgången av en ny kurs: Diplomerad kurs i Employer Branding – för techbolag . Charles och Jesper dela med sig av sina kombinerade erfarenheter för att hjälpa personer inom HR och Talent Acquisition att utveckla sina kunskaper om employer branding och lära sig hur man gör på de främsta företagen i världen.

Kursen tar avstamp i ”The Big Quit” och kommer hjälpa dig att ta ditt employer branding-arbete till nästa nivå. Kursen är uppdelad i två delar där intern och extern employer branding står i fokus på respektive del. Kursen blandar viktig teori med spännande och lärorika företagscase och praktiska uppgifter.

Slutmålet? Att lämna kursen med en arsenal av verktyg, möjligheter och exempel – men också en konkret egenutvecklad employer branding och kommunikationsstrategi för just ditt nuvarande företags arbetsgivarvarumärke.

Ligg steget före och kickstarta året att vässa dina kunskaper om employer branding! Anmäl dig här – begränsat antal platser.

Kursen hålls under en heldag där du får jobba teoretiskt och praktiskt under handledning av kursledarna Charles Sinclair och Jesper Forslund.

Det här får du med dig (och mycket mer):

  • Employer branding utifrån ditt bolags unika läge
  • Insikter från fyra olika bolagsresor
  • Hur du mäter, utvärderar och förbättrar ert employer brand
  • En kommunikationsstrategi för ditt företags arbetsgivarvarumärke för de kommande sex månaderna
  • Hur du utvecklar ett autentiskt framtaget Employee Value Proposition
  • Hur du identifierar USP:ar gentemot dina konkurrenter

Anmäl dig nu! 

Läs mer