Acast förnyar sitt podcastsamarbete med BBC

Acastpodcast
Acasts vd Ross Adams. Foto: Press/Montage

Acasts vd Ross Adams. Foto: Press/Montage

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Podcastbolaget har förnyat sitt podcastsamarbete med brittiska BBC.

Avtalet går ut på att Acast ska hjälpa till att skapa intäkter åt BBC:s podcasts utanför Storbritannien. Detta genom att man tar ansvar för annonsutrymmet i BBC:s podcast-program. Det första avtalet trädde i kraft 2018 och förlängs nu med ytterligare tre år. Det skriver man i ett pressmeddelande.

”Det har varit tre starka år för deras podcastverksamhet och för Acast. Vi har båda varit starka drivkrafter i en bransch som verkligen har tagit fart under den tiden. Ett förnyat partnerskap med BBC är starkt betyg för Acasts anställda, vår teknik och vår vision”, säger Acasts vd Ross Adams.

BBC har sedan det första avtalet tecknades med Acast gjort över 300 shower.

LÄS MER: Acast inifrån: Den okända historien om poddsuccén – "Vi har tjänat bra med pengar"

Läs mer