Användarna ökar, fler restauranger och butiker har anslutit och antalet återkommande kunder blir allt fler.
Det är inte ett dåligt år Foodora har i ryggen. Och nu visar bolaget korten för hur det faktiskt har gått.
Enligt ett pressmeddelande femdubblades intäkterna under förra året och landade på 704,5 miljoner kronor. Bolaget skriver i samma meddelande att ”rörelseresultatet för 2020 stärktes markant mot föregående år”, dock utan att uppge någon siffra.
”Vi alla har befunnit oss i en märklig tid, men det är med stor ödmjukhet jag och mina kollegor har omfamnat utmaningar och möjligheter”, skriver Hans Skruvfors, bolagets vd i Sverige, i pressmeddelandet.
Han fortsätter:
”Foodora är ett snabbväxande bolag som idag sysselsätter tusentals människor och samtidigt stöttar näringslivet. Vi kommer fortsätta innovera i samma takt framöver och jag ser fram emot att utveckla foodora ytterligare”, skriver Skruvfors.