Spotify vill bli e-handlare – inleder samarbete med Shopify

SpotifyShopifye-handel
 Camille Hearst, Head of Spotify for Artists, Spotify. Foto: TT/Press/Montage

Camille Hearst, Head of Spotify for Artists, Spotify. Foto: TT/Press/Montage

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Ska göra det möjligt för artister att visa upp merch på Spotify som lyssnarna sedan ska kunna köpa via Shopify.

Musikströmningstjänsten Spotify inleder ett samarbete med plattformsutvecklaren Shopify (det krävs lite extra korrläsning att skriva om Spotify och Shopify i samma text...)

Samarbetet ska möjliggöra för artister att visa upp merch på Spotify som lyssnarna sedan kan köpa via Shopify, i en "allt-i-ett"-handelsplattform.

”Vi vill ge artister så mycket resurser som möjligt för att göra lyssnare till fans, fans till superfans och i slutändan hjälpa artister att tjäna mer", kommenterar Camille Hearst, Head of Spotify for Artists, i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

"Integrationen av Shopifys kraftfulla backend för att driva handel utgör ett betydande steg framåt i våra ansträngningar att hjälpa artister att maximera ytterligare intäktsströmmar och ge dem makt över sina karriärer".

Läs mer