Techprofilen Babba Rivera ska lyfta Gina Tricot

Gina TricotKläder
Babba Rivera kliver in i Gina Tricots styrelse. Foto: Press/Montage

Babba Rivera kliver in i Gina Tricots styrelse. Foto: Press/Montage

Breakit

Breakit

Klädkedjan Gina Tricot har tagit in Babba Rivera i styrelsen – nu hoppas vd:n Ted Boman på att profilen ska stärka bolagets konkurrenskraft.

Hon klev in redan i maj i år. Men nu berättar klädkedjan Gina Tricot om att Babba Rivera numera tar plats i styrelsen.

”Babbas erfarenhet inom digital marknadsföring och försäljning i kombination med ett globalt perspektiv kommer ge Gina Tricot ytterligare styrka i dess resa att möta kunden kanaloberoende”, skriver vd:n Ted Boman i ett pressmeddelande. Han fortsätter:

”Gina Tricots digitala transformering hade innan Covid kommit långt och har sista året eskalerat för att ge kunden en sömlös konkurrenskraftig upplevelse. Att få in Babbas kunskaper i styrelsen ökar Gina Tricots konkurrenskraft ytterligare”, skriver Boman.

För Breakits läsare är Rivera långt ifrån ett nytt namn. Tech- och entreprenösprofilen var med och lanserade Uber i Sverige 2013, har arbetat med starten Away och även grundat den egna varumärkesbyrån ByBabba.

Gina Tricot har över 160 butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland. 

Under helåret 2020 omsatte Gina Tricot omkring 1,1 miljarder kronor med ett resultat på drygt 70 miljoner kronor.

Läs mer