Sök

Annonssamarbete med IKEA

Grundare, vd och kontorsfixare? Här är knepet för att slippa en av rollerna

Många tror att de behöver fixa allt själva när det kommer till att inreda sitt kontor – och blir positivt överraskade av de servicetjänster som IKEA erbjuder till företag. © Inter IKEA Systems B.V.2021

Stina Sandström

Chef Breakits innehållsstudio

Att fixa ett trivsamt kontor med smarta lösningar är viktigt, men tar ofta tid från företagets nyckelpersoner. På IKEA har man den kompletta hjälpen som kan bli lösningen på problemet – och erbjuder såväl nyköp, leasing som second hand.

När många återvänder till kontoret efter att ha arbetat hemma under en lång period kan det vara en bra idé att anpassa arbetsplatsen. Göra den mer flexibel – och lyfta de delar som hemmajobbet saknar, så att det finns möjlighet till allt från såväl spontana som planerade diskussioner kring idéer och lösningar, liksom workshops, utbildningar och vanligt skönt häng med kollegorna.

Det låter bra, men vem löser detta? En entreprenör har många roller. Men behöver kontorsfixare verkligen vara en av dem? Allt fler företag upptäcker bekvämligheten i att outsourca inredningsarbetet till proffs.

Sugen på att spara tid? Boka ett onlinemöte med en företagssäljare och ta reda på hur!

IKEA är för många den naturliga startpunkten på olika inredningsresor. Men det finns också en bild av att det handlar om att lägga en hel del egen tid på att kånka kartonger, montera möbler och trassla med kablar.

Det många inte vet är att det finns lösningar för detta. Catarina har jobbat på IKEA i 20 år och är idag chef för kedjans företagsförsäljning i Stockholm, vars arbete är att tillgodose företagskundernas väldigt varierande behov.

”Det roligaste jag vet är att jobba med företagskunder”, säger hon och tillägger:

”Många tänker nog att de ska behöva göra allting själva, men blir väldigt positivt överraskade när de ser att vi kan hjälpa till med allt från idé till färdigimplementerad lösning! Allt fler tilltalas också av vårt starka hållbarhetsarbete.”

Ta hjälp av en företagsinredare på IKEA, som tar fram ett komplett inredningsförslag i linje med er företagsprofil. Här (till vänster) skapas avskärmning med EILIF avskärmning (480:- exkl. moms).

Från ax till limpa

Catarina poängterar att varje kund är unik, men generellt sett följer samarbeten tre enkla steg, berättar hon:

1. Ett första möte där det passar er.
“Antingen ses vi digitalt eller i varuhuset, eller så åker vi ut med en inredare till kunden för att se vilka förutsättningar och önskemål som finns.”

2. Företagsinredaren tar fram förslag.
”Komplett med planritning, moodboard och alltid med tanke på företagets unika profil och identitet – från 68 kr/m2 ex moms. Det handlar om att hitta en lösning som passar både behov och plånbok.”

3. Leverans och montering.
”När kunder lägger en beställning till oss via internet, telefon eller mail, kan vi hjälpa till med att plocka ihop allt och erbjuda flera alternativ för frakt. Vi kan också montera möblerna och hjälpa till med installation och färdigställande, och även belysning på plats.”

Slipp kontorsfixarrollen – läs mer om hur företagsinredaren kan fixa ett trivsamt kontor till er!

Slipp slitet med att bära, montera och installera. Med servicetjänsterna från IKEA kan ni få hjälp med allt, hela vägen.

Både nyförsäljning och second hand

IKEA hjälper alla typer av företag både med nyförsäljning, leasing och med second hand. Genom att skaffa ett företagskonto kan man enkelt handla mot kostnadsfri faktura online eller i varuhuset - med kort eller rekvisition. 

"Man kan också leasa möbler av oss. Genom vår second hand service köper vi också tillbaka gamla IKEA-möbler från företag som kanske vill byta ut eller helt enkelt skala ner," säger Catarina.

Men den största styrkan, menar hon, är just enkelheten och tidsbesparingen för entreprenören:

”Vi vill att företagen ska kunna ägna sig åt det de är bäst på. Vissa blir väldigt överraskade – ’behöver vi inte ens åka till varuhuset?!’. Men att boka ett möte är enkelt och kostar ingenting. Ju mer vi vet om företagets behov, desto närmare kan vi komma från dröm till verklighet.”

På IKEA hittar du allt till ert företag. En helt ny inredningslösning eller en säsongsanpassning. Du kan göra allt själv men behöver inte. Ring eller maila för inköpshjälp eller boka ett möte på ikea.se/företag.

Vill du få fler tips på smarta inredningslösningar till jobbet? Inspireras här!

Läs mer