Redgert mer än dubblar omsättningen – och ska växla upp: "Skapat något unikt här"

Redgert CommsRedgert GroupPR

Daniel Redgert under Breakit Live. Foto: Victor Enberg/Dobb 2.0

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Det finns planer på att arbeta med både förvärv och att starta egna bolag i nya koncernen, meddelar Daniel Redgert.

Medieprofilen Daniel Redgerts byrå Redgert Comms har med sina kontor i Stockholm och London vuxit snabbt genom att hjälpa kunder som Revolution Race, Charge Amps, Nakd och Budbee med allt från marknadsföring och event, till affärsutveckling och digitalisering.

Nu avslöjar Redgert hur det gick under räkenskapsåret som slutade i augusti 2021, där intäkterna växte med över 100 procent. Dessutom väntar ökat fokus på att utveckla nya verksamheter inom den nybildade koncernen Redgert Group.

Totalt skrevs omsättningen till 47,4 miljoner kronor, vilket alltså kan jämföras med intäkter på 20,2 miljoner året innan. Resultatet landade på 5,6 miljoner kronor. 

“Vi ser en stor ökning inom e-commerce och tech-segmentet. Snabbväxande och entreprenörsdrivna bolag, många gånger backade av riskkapital, kommer till oss för att initialt nå ut i traditionell press, ofta i samband med en milstolpe”, säger Daniel Redgert, vd för Redgert Group, i ett pressmeddelande och fortsätter.

“Vårt senaste ben är investor relations, som är ett naturligt steg för våra kunder att ge oss i uppdrag då vi redan är insatta i deras verksamhet. Många gånger hinner bolagen inte rekrytera den nyckelkompetensen som behövs inhouse, och då blir vi stora delar av deras organisation.”

I samband med att de nya siffrorna presenteras berättar bolaget också att de svenska och brittiska verksamheterna nu ska ligga under nybildade Redgert Group AB. Tanken är att gruppen både ska arbeta med förvärv och starta egna bolag.

“Vi har identifierat att vi skapat något unikt här – vi har byggt en infrastruktur i form av kompetens och processer för att starta, driva och expandera bolag. Redgert Group AB kommer framledes att titta på intressanta idéer och bolag, att antingen starta själva eller förvärva. Fokus kommer att vara bolag som trivs i en entreprenöriell miljö där digital marknadsföring och kommunikation är viktig men kanske inte prioriterad”, säger Daniel Redgert.

Redgert Group har idag 24 anställda i det svenska bolaget Redgert Comms AB och ytterligare fem anställda i det brittiska bolaget Redgert Comms Ltd.

Förra månaden fick Daniel Redgerts reklambåt Billboat kraftig kritik i en essä i tidningen Arbetet, där skribenten ifrågasatte hur miljövänlig båden egentligen var. Grundarna Max Bjurström och Daniel Redgert menade däremot att de inte påstått något som inte var sant.

Läs mer