Med kontoret på fickan och Sveriges bästa nät – här är lösningen som förenklar vardagen och sparar pengar

Karin Holmberg

Tid är pengar, inte minst för företagare med många bollar i luften. Läs om varför det lönar sig att skaffa sig en partner som gör IT, uppkoppling och jobbvardagen enklare.

”Många är inte medvetna om vad det kostar med IT-problem, men enligt en undersökning från Sifo lägger en anställd i snitt 7 minuter per dag på IT-strul. Det blir ofantliga summor i längden.”

Det säger Maria Bygdemo, företagsrådgivare på Telia. Hon möter dagligen frågor som företag med mellan 0-49 anställda brottas med.

”Många har problem med uppkopplingen och vet knappt vem de ska börja med att kontakta för att få hjälp. Man kan ha supportavtal med en lokal partner, bredbandet hos oss och affärssystemet hos någon annan”, säger Maria och fortsätter:

”Tid är pengar, inte minst för företagare med många bollar i luften. Då ska tiden inte läggas på att hantera IT-strul, utan på att utveckla företaget.”

Samla all it och kommunikation och spara tid och pengar – här kan du boka kostnadsfri rådgivning!

Nytt erbjudande 

Det är med dessa företagare i fokus som Telia har tagit fram en ny lösning: Jobbmobil Obegränsad Plus – ett abonnemang som gör att du har kontoret på fickan, med oändlig surf, Microsoft 365 och extra datasim till plattan eller datorn som gör att du kan jobba var du vill. 

”Det finns så många smarta funktioner i Microsoft 365-miljön som kan underlätta i en företagares vardag – allt från schemaläggning och tidsbokning till bokföring – och med kopplingen till mobilen har du allt med dig i fickan var du än ska utföra ditt jobb.” 

Arbeta mer agilt

Jobbmobil Obegränsad Plus-abonnemanget och att ha kontoret på fickan handlar om så mycket mer än att bara göra det enkelt att arbeta, påpekar Maria:

”Med kontoret på fickan blir det enklare att skala ner fasta kostnader som kontorshyra och arbeta mer agilt. Kanske kan pengarna i stället läggas på en ny kollega, som hjälper dig att dra in nya kunder och utvecklas?”

Förenkla er vardag – samla företagets it och kommunikaton – boka kostnadsfri rådgivning här!

Dyrt med IT-strul

När det gäller kostnadseffektivitet återkopplar Maria till att tid är pengar, att det kan bli kostsamt att låta IT-strul störa arbetsdagen och gör en jämförelse: Låt säga att företaget låter kollegan Kalle, med en genomsnittlig timpenning på drygt 500 kronor och vars IT-kompetens i ärlighetens namn mest hänger ihop med att han är yngst på kontoret, ta upp jakten på IT-problemet.

”Då krävs det inte särskilt lång tid av Kalles krypande bland sladdarna för att företaget – på bara ett par timmar – ska ha slösat mer pengar än vad det kostar att få kontinuerlig tillgång till support av en personlig IT-tekniker, vilket Telia erbjuder till en månadskostnad från 399 kronor”, säger Maria och fortsätter:

”När du som kund tar kontakt med oss börjar vi med att lösa det du redan i dag upplever som ett problem, men vi ser också till att skaffa oss en helhetsbild av din situation som företagare. Vi vill hjälpa till med att tända fler lampor som belyser vad du skulle kunna få hjälp med för att utvecklas – allt från växellösning till mobil.”

Som guldpartner till Microsoft har Telia svensk support för Microsoft 365, så du behöver inte oroa dig för vad något heter på engelska när du ringer. Dessutom har Telias experter en bred kompetens och kan också hjälpa till med att installera skrivare, programvaror eller virusskydd så ni kan fokusera på er kärnverksamhet. 

”Hos Telia kan du få hjälp med allt från utbildning till att vi fjärrstyr din dator för att lösa ditt problem.”

Är du nyfiken på vad ditt IT-strul kostar? Testa att räkna ut det på itstrul.com

Läs mer