Inspots vd: ”Telias engagemang slår alla andra teleoperatörer – vi blir behandlade som om vi är deras viktigaste kund”

Stina Sandström

Chef Breakits innehållsstudio

Frustration över en strulande telefonväxel med en tidigare operatör fick digitalbyrån Inspot att vända sig till Telia. Det blev början på ett samarbete som överträffade alla förväntningar – och ökade produktiviteten.

När Daniel Apelthun tillträdde som vd för digitalbyrån Inspot AB såg han snabbt behovet av en ny teleoperatör, då den dåvarande växel ofta låg nere och skapade stora problem.

”Men att vi skulle vända oss till Telia var inte självklart. Ska jag vara helt ärlig trodde jag dels att de var lite mossiga, dels att vi, ett företag med drygt 30 anställda, var för små för att vara intressanta som kunder. Telia har ju en så stor produktportfölj och allt vi ville ha var en bra växel för att kunna koppla samtal.”

Gör det enklare att få tekniken att fungera ihop, genom att samla all it och kommunikation. Här kan du boka kostnadsfri rådgivning!

Personligt bemötande

Farhågorna kom snabbt på skam. Telia kunde erbjuda en bättre och mer prisvärd lösning med allt från bredband till telefoni, men framför allt fick Inspot ett personligt bemötande som de inte hade räknat med:

”Telia har mött oss med ett engagemang som slår alla andra teleoperatörer. Många operatörer är säkert bra på konsumentsidan, men skillnaden för oss som företagare är att hos Telia blir vi behandlade som om vi är deras viktigaste kund.”

Tekniker på plats

Som ny kund fick Inspot en personlig kontaktperson hos Telia och med en tekniker på plats gick övergången till den nya växellösningen smidigt. I dag kan de enkelt koppla samtal inom den egna nummerserien och även lägga till andra nummer för de externa konsulter Inspot har knutna till sig.

”Som digitalbyrå inriktar vi oss mot små och medelstora e-handlare, med fokus på tillväxt – varje spenderad annonskrona ska skapa ökade intäkter för kunden. Eftersom våra kunder ofta ringer för att prata med våra projektledare eller tekniker, måste det gå smidigt att koppla. Telia har en otroligt smidig app för detta – Touchpoint – som gör att även om de som i ordinarie fall sköter växeln inte kan ta ett samtal går det vidare till någon annan av oss i en förutbestämd ordning. På så sätt finns det alltid någon som kan ta emot kundernas samtal.”

Samla all it och kommunikation och spara tid och pengar – här kan du boka kostnadsfri rådgivning!

Snabb hjälp

Tiden med ständiga växelproblem är numera ett minne blott, men Daniel vill också lyfta fram att det är enkelt att få hjälp om något problem ändå skulle uppstå:

”Då vet jag att det är löst på några minuter – det är som natt och dag jämfört med vår tidigare operatör. Skillnaden för oss som kund hos Telia är att de har koll på allt och som kund känner du inte att du är till besvär när du ber om hjälp. När min kontaktperson går på semester ser han till att det alltid finns kollegor vi kan vända oss till, det känns verkligen att de som jobbar på Telia genuint bryr sig om vårt bolag. Ärligt talat: Telia är företagarens bästa vän.”

Kontoret på fickan

Sedan har vi det där med täckningen. Daniel funderar ett slag på om det är nödvändigt att nämna den, då Telia redan är kända för bra täckning.

”Men det är klart att det är skillnad jämfört med tidigare. Nu är täckningen inte ett problem, oavsett var i landet vi befinner oss, vilket är värdefullt när våra projektledare kan ta jobbsamtal i bilen på väg till en kund i Örebro eller på tåget till Göteborg. Telia gör att vi på Inspot kan göra vårt jobb – oavsett var vi befinner oss.” 

Förenkla din vardag som företagare! Samla all IT och uppkoppling på ett ställe – läs mer här! 

Läs mer