”Kunderna nöjer sig inte med att trycka på knappar eller att få svar från en maskin. Man vill prata med en riktig människa som förstår ens problem och som kan hjälpa till”, det sa superentreprenören Johan Stael Von Holstein, nyligen när han gästade FintechFactorys frukostmöte på Skeppsbron i Stockholm, där företaget delar kontor med NFT Ventures. Johan konstaterade att det inte räcker med att vara online med sina tjänster idag, utan att man måste se till att vara bättre än sina konkurrenter – på allt. Ett exempel på detta är att ha en bra kundtjänst. Få saker irriterar nämligen en kund så mycket som att bara prata med en maskin. Vi är långt ifrån en situation där en människa kan ersattas digitalt inom kundsupport, slog han fast. Få en bra och kostnadseffektiv kundtjänst – Läs mer om hur du kan outsourca er kundtjänst här! ”Man skall inte se en bra kundtjänst som en kostnad utan som en tillgång. Om du gör ett riktigt bra jobb behåller du inte bara kunden utan du får en nöjd kund som agerar som en marknadsförare. En kund som berättar för sina vänner hur bra din produkt och ditt bolag är. Du får även en kund som ökar sina inköp hos dig och är lojal”, fortsatte han. LÄTT ATT VARA ILLOJAL För, påpekade Johan, det har aldrig varit så lätt att vara illojal som kund som idag; det finns nya bolag bara ett knapptryck bort. Något som blivit ytterligare aktuellt med den internationella konkurrensen, när bolag som Amazon går in med full service 24/7 för sina kunder. ”Idag ser jag det som en självklarhet att jag får snabbt svar på mina problem. Det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är, har jag ett problem så vill jag ha det löst direkt. Om inte det bolaget där jag redan är kund löser det så går jag till ett annat bolag”, säger Johan. Många företag upplever de höga arbetsgivarkostnaderna som ett stort hinder för att kunna skala upp sin kundtjänst. Särskilt där man ser ett behov att kunna erbjuda kundservice på kvällar och helger. KOSTNADSEFFEKTIV LÖSNING För att lösa detta problem har FintechFactory specialiserat sig på att erbjuda outsourcing av kundtjänst till fintechbolag. ”Med fasta timpriser, som alltid är samma oavsett om det är på vardagar, kvällar, helger eller högtider, ges nu fintechbolag en kostnadseffektiv möjlighet att kunna skala upp sin kundtjänst och erbjuda oavbruten service till sina kunder”, säger FintechFactorys VD, Alexis Logothetis. FintechFactory har gjort det enkelt för dig som företagare att komma igång med outsourcing av kundtjänst. ”Låt oss först bjuda in dig till ett förutsättningslöst möte där du får berätta mer om din verksamhet och erat behov. Efteråt presenterar FintechFactory ett skräddarsytt förslag, anpassat för just er”, säger Alexis. Välkommen att höra av dig till FintechFactory på info@fintechfactory.se eller besök www.fintechfactory.se Få en bra och kostnadseffektiv kundtjänst – Läs mer om hur du kan outsourca er kundtjänst här!