Miss Hosting, som bland annat erbjuder webbhotell och domäner, har ett viktigt mål för sitt bolag – att hålla sina kunder nöjda och glada. ”Det är en trött klyscha att säga att kunden alltid har rätt och att man ska göra allt för kunden. Men det går inte att komma ifrån det faktum att det faktiskt stämmer och att det är en väldigt viktig komponent om man ska vara ett framgångsrikt företag”, säger Anders Gustavsson, Global Support Manager på Miss Hosting. Och Anders vet vad han pratar om. Han är chef över Miss Hostings kundtjänst. En kundtjänst som i flera år har varit topprankad på Trustpilot med över 3500 omdömen och ett snitt på 4,9 i betyg. Ett betyg som placerar dem högst i hela världen i kategorin Web hosting service. ”Vi är mycket måna om våra kunder och har som mål att inte ha några missnöjda kunder alls. Det innebär att vi alltid jobbar lite extra för att se till att kunden är nöjd och glad”, säger han. Vill du också uppleva en kundsupport i världsklass? Bli kund hos Miss Hosting här, endast 9 kr per månad! HEMLIGHETEN Men vad är då hemligheten bakom Miss Hostings topprankade kundtjänst – hur ser man till att kunden alltid är nöjd och glad? ”Jag skulle säga att det handlar om allt ifrån vår tillgänglighet, till att vår support är öppen dygnet runt alla dagar i veckan med en mycket kort svarstid”, säger han och fortsätter: ”Vi har också infört att nya kunder alltid blir uppringda direkt av vår kundtjänst. Som ett vänskapligt hej redan innan man stöter på ett problem. För oss handlar det mycket om att vara proaktiva och jobba kontinuerligt för att kunderna ska känna sig uppskattade. Men det viktigaste av allt är att hela företaget jobbat tillsammans för att säkerställa att kunden alltid kommer först.” ”INGET PROBLEM ÄR FÖR LITET” Miss Hosting erbjuder en rad olika tjänster från webbhotell, domäner, hemsidor, e-postadresser, och andra tjänster som Microsoft Teams och Office 365. Den breda portföljen gör att de stöter på en rad olika frågeställningar och problem i deras kundtjänst. ”Vi har tusentals ärenden varje år och det handlar om allt från glömda lösenord till att vi hjälper till med installation eller DNS-inställningar. Inget problem är för litet för att höra av sig till oss. Vi vill att kunden ska känna att man alltid kan vända sig till oss om man stöter på ett problem”, säger Anders och fortsätter: ”Ett exempel på att våra anställda alltid ger det lilla extra var när en kund hade problem med att deras bilduppladdningar inte fungerade. Felet berodde på en översyn i deras egen kod men vi felsökte och korrigerade felet åt kunden utan att de själva behövde åtgärda något. För oss är det viktigt att kundens upplevelse är bra även i de fall det går utanför vårt ansvar”, säger Anders. Upplev kundsupport i världsklass – bli kund hos Miss Hosting här för endast 9 kr per månad! MEDARBETARNA A OCH O En annan sak som Anders poängterar är hur viktiga medarbetarna är för att man ska få en hög kundnöjdhet. ”Det gäller att satsa på att ta hand om sin personal och belöna deras hårda arbete. Vi jobbar mycket med öppen kommunikation mellan de olika avdelningarna på bolaget, och dessutom anordnas det tävlingar och belöningar regelbundet för att hylla medarbetarna. Det är något som verkligen uppskattas.” ANDERS TIPS FÖR ATT NÅ EN HÖG KUNDNÖJDHET: * Sätt kunden först och jobba proaktivt för att deras upplevelse ska vara så bra som möjligt * Var tillgängliga. Kunden ska veta att den kan få hjälp när det passar dem. * Erbjud support på flera olika sätt, chatt, telefon, mail – och på flera språk. * Glöm inte bort att hylla era medarbetare. Är inte de nöjda så kommer de inte kunna hjälpa kunden på rätt sätt. Vill du också uppleva en kundsupport i världsklass? Bli kund hos Miss Hosting här, endast 9 kr på per månad!