Sök

Landade avtal med Amazon – nu gasar Airmee ännu mer

AirmeeBud och frakt

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Last mile-uppstickaren ökar takten – nu ska de leverera alla dagar.

Pandemin har inneburit en riktig boom för hemleveranser när allt fler e-handlar allt från mat till kläder och prylar.

Riskkapitalisterna har öst pengar över bolag som Budbee, Instabox och Airmee. 

Det sistnämnda fick nyligen en riktigt stor fisk på kroken när de landade ett avtal för att köra ut saker från Amazon.

Nu gasar bolaget, som tog in 160 miljoner i mars, och börjar leverera varje dag, alltså från måndag till söndag.

"Leveransmarknaden idag är helt annan än när vi klev in på marknaden 2018, mycket på grund av den utveckling som vi drivit med ökad bekvämlighet, transparens och emissionsfria leveranser, säger Airmees vd Julian Lee.

Nyligen började Airmee också med kylleveranser, ett sätt att ta sig in på marknaden för matleveranser och utmana bland annat Gordon Delivery. 

Airmee omsatte förra året 89 miljoner och gjorde en förlust på 60 miljoner kronor. 

Julian Lee har tidigare sagt till Breakit att bolaget fortsätter att satsa på tillväxt under 2021, men att bolaget kommer att kunna vända till vinst nästa år.

”Det beror på hur mycket vi väljer att växa. Vi satsar på bra marginaler så att vi kan bevisa affärsmodellen, sedan tror jag inte att fokus ligger på att bli lönsamt som bolag så länge vi ser att det finns möjligheter att växa på marknaden”. 

Läs mer