Sök

Kraftig ökning för Petra Tungårdens e-handel Adoore

ehandel

Foto: TT

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Ökade med 240 procent trots kortat räkenskapsår.

Entreprenören, stylisten och influencern Petra Tungården lanserade sitt egna varumärke Adoore, med egen e-handel, under 2018. Satsningen har blivit ordentligt hajpad i sociala medier – vilket nu visar sig i form av rejäl tillväxt. Det skriver sajten Influens.se.

Under 2020 ökade nämligen omsättningen med över 240 procent till 14 miljoner kronor under en period på 9 månader i bolaget som heter Endoore AB. Räkenskapsåret gjordes om för att följa modebolaget Petra Tungården AB:s räkenskapsår. Rörelseresultatet landade på 5 miljoner kronor, jämfört med 0,7 miljoner under tolv månader 2019.

“Företaget har haft ett par framgångsrika år där en växande kundstock i stor utsträckning påverkar försäljningen. Försäljningen sker nu även i större utsträckning till företag och inte enbart privatpersoner”, går det att läsa i årsredovisningen enligt Influens.se.

Läs mer