Sök

Quickbit har rekryterat Head of Brands & Marketing

Quickbit

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Gör topprekrytering.

Fintechbolaget Quickbit har rekryterat Nina Amjadi som ny chef för varumärke och marknad, Brands & Marketing. Hon tillträdde rollen den 31 maj, enligt ett pressmeddelande.

Amjadi har gått in i en nyinrättad roll efter att ha tidigare drivit byrån North Kingdom i Los Angeles och arbetat med kunder som Google, Disney och IBM.

Hon ska leda arbetet med lanseringen av flera nya produkter som kommer senare i år.

“Digitala valutor är en självklar del av vår framtid, men trots att vi ser en kraftig ökning i antalet människor som vill investera i kryptovalutor, har vi ett viktigt jobb att göra när det gäller onboarding och allmän utbildning kring kryptovalutor och vad de kommer att spela för roll i våra liv”, säger hon i ett pressmeddelande. 

”Trots en stabil tillväxt de senaste två åren inser vi vilket skede vi befinner oss idag och behovet av att rekrytera de bästa talangerna som finns för att leda oss framåt. Med Ninas erfarenhet av internationellt varumärkesbyggande är jag övertygad om att vi kommer att kunna realisera den potential som finns hos Quickbit”, säger bolagets vd Serod Nasrat.

Läs mer