Sök

Splay tar Youtubestjärnorna till gammel-tv: "Modern media-mix"

SplayNickelodeon

Bea Reiman och Hampus Hedström. Foto: Press.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Youtubeprofilerna Hampus Hedström och Bea Reiman värvas till TV-kanalen Nickelodeon där de får en egen show.

I programmet “Hey Nickelodeon” ska Bea Reiman och Hampus Hedström dammsuga nätet för att hitta Sveriges bästa Youtubeklipp. Produktionen görs i samarbete med Youtubenätverket Splay.

I programmet ska tittarna engageras med topplistor över de bästa svenska klippen, tips och tricks för att bli en succé på Youtube och hur det går till under en inspelning.

“Denna typ av samarbeten är ett utmärkt exempel på en modern och uppdaterad media-mix. Vi tror inte att traditionella medier är förlegade snarare att annonsörer måste titta på en kompletterande strategi, där flera distributionskanaler samverkar i ett eko-system, säger Victor Ljungberg global försäljningschef på Splay i ett pressmeddelande. 

Bea Reiman har vunnit Guldtuben för sin Youtube-kanal Beas liv med över 125.000 följare. Hampus Hedström har också gjort snabb karriär på videotjänsten och är lokal programledare vid Nickelodeons gala Kids’ Choice Awards i Los Angeles.

Läs mer