Rapporten visar att omsättningen under det första kvartalet till 402 miljoner kronor (178). Den organisk tillväxten var 60,5 procent och då undantas intäkter från förvärvade Poster Store. För det andra kvartalet spår bolaget en negativ organisk tillväxt.
"Jämförelsesiffrorna för det andra kvartalet är tuffa eftersom vi såg stor uppgång i antalet order under den tidiga fasen av Covid-19-nedstängningarna under förra året och som vi sagt tidigare väntar vi oss en negativ organisk tillväxt under det andra kvartalet", skriver bolagets vd Fredrik Palm i rapporten.
"Vårt mål om att öka försäljningen med 35-40 procent under 2021 är oförändrat." Rapporten visade att den totala tillväxten för bolaget låg på 125 procent.
Ebita-resultat blev 75,7 miljoner kronor (29,7), med en ebita-marginal på 18,8 procent (16,6) under det första kvartalet.
Resultatet efter skatt blev 39,7 miljoner kronor (21,9)