Sök

Spotify vill anställa över 100 personer för satsning inom liveljud

SpotifyClubhouseLjud

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Satsningen börjar ta fart.

Clubhouse har varit det absolut hetaste som har gått att få tag i det senaste halvåret. På bara 6 månader har den hajpade appen fångat flera miljoner användare världen över.

Det har naturligtvis väckt uppmärksamhet och Facebook kommer släppa en liknande tjänst till sommaren. Svenska Spotify vill naturligtvis ha en del av den här kakan och köpte tidigare i år den amerikanska appen Locker Room för en halv miljard. Appen som fungerar på ett liknande sätt som Clubhouse men framförallt har fokuserat på sport.

Nu fortsätter satsningen och  Spotify vill anställa över 100 personer för att genomföra en kraftansträngning inom utvecklandet av funktioner för liveljud. Det ska konkurrera med Clubhouse, säger källor till Bloomberg News.

Enligt dessa har bolaget redan börjat diskutera med olika kreativa talanger för att skapa exklusiva shower.

Bolaget försöker även vara snabba med att få ut en Android-version av den kommande liveljudfunktionen, något som Clubhouse inte har i dagsläget.

LÄS OCKSÅ: Det är inte bara live som är grejen med Clubhouse – förstår Spotify det?

Läs mer