Med sovrummet i Karlstad som bas drog Pauline Grindvall på egen hand igång sin e-handel våren 2013. Affärsidén var då som nu att sälja dekorationer till olika högtider som bröllop, kalas, dop och andra högtider.
Utan någon extern finansiering har hennes bolag My perfect day växt snabbt och med lönsamhet – fram till pandemin har tillväxten legat på nästan 70 procent i snitt per år.
Men när coronan slog till så ställdes många fester och högtider in vilket gav ett hack i försäljningen.
I år ser omsättningen ändå ut att hamna på runt 25 miljoner kronor och nu laddar Pauline Grindvall för en rejäl expansion. Första steget är att ta in mediekoncernen Aller som ägare till 60 procent av bolaget. Köpeskillingen är hemlig men enligt Dagens industri värderas Pauline Grindvalls bolag till över 20 miljoner kronor i affären.
Med Aller med på tåget ska Pauline Grindvall expandera in i de andra nordiska länderna och målet är att 2024 omsätta över 100 miljoner kronor, enligt DI:
“Att få vara med om den här tillväxtresan och nu sälja till Aller media känns lite som en saga. Min vision har alltid varit att bolaget ska bli störst i Norden inom sin nisch. Med Aller media som ägare är vi nu definitivt redo att göra verklighet av den visionen”, säger Pauline Grindvall själv i en kommentar.
Vill du läsa om hela hennes entreprenörsresa – klicka här!