Memmos värsta fiende blev precis en enhörning (och tar in 1 miljard)

Memmo Media
Memmos värsta fiende blev precis en enhörning (och tar in 1 miljard)

Gustav Lundberg Toresson, vd och grundare Memmo.

Finwire / Breakit

Kändisvideobolag tredubblar sin värdering i senaste finansieringsrundan

Kändisvideobolaget Cameo, där fans kan köpa hälsningar med mera från sina idoler, tredubblar nu sin värdering i sin senaste finansieringsrunda där 100 miljoner dollar (motsvarande 875 miljoner kronor) tillfördes. Det rapporterar Wall Street Journal.

Svenska utmanaren Memmo fick in runt 80 miljoner kronor i riskkapital i februari och det har ryktats om en lansering i USA. Men nu ökar inträdesbarriärerna rejält då Cameo alltså stärker sin balansräkning med motsvarande 875 miljoner kronor.

Cameo, som backas av Softbank, Tony Hawk, Google Ventures med flera, är nu värderat till över 1 miljard dollar.

Bland kändisar som varit med på plattformen finns Brian Baumgartner, Sean Spicer, Melissa Etherridge med flera.

"Informella listplaceringar är inte lika relevanta i dagens medielandskap. Vi utnyttjar detta. Definitionen av kändisskap har förändrats helt", kommenterar vd:n och tillika grundaren Steven Galanis.

Läs fler artiklar
LÄS MER