Kicks plockar chef från Bonnier: “Drömuppdrag”

Bonnier Kicks Skönhet
Kicks plockar chef från Bonnier: “Drömuppdrag”

Johanna Ekström

Reporter

Kicks rekryterar Louise Bratt från tidningen Mama.

Skönhetskedjan Kicks ska satsa mer på content och rekryterar nu från Bonnier-ägda tidningen Mama.  

Louise Bratt lämnar uppdraget som chefredaktör på tidningen och blir innehållschef på Kicks.

 ”Kicks gör otroligt mycket kvalitativt content idag, och det känns väldigt spännande att nu få vara med och växla upp detta till nästa nivå”, säger Louise Bratt och fortsätter:

“Att få jobba strategiskt med hela spännvidden av innehållsformat, såväl befintliga som nya satsningar, är verkligen ett drömuppdrag – här finns en enorm potential, inte minst i den samlade skönhetsexpertis som finns inom företaget idag”, säger Louise Bratt i en kommentar. 

Uppdraget blir bland annat att se till att innehållet i Kicks kanaler “inspirerar, engagerar och konverterar”. Bolaget ska satsa mer på rörligt och liveshopping. Utöver det ska man också lyfta fram egna profiler och skönhetsexperter mer. 

Läs fler artiklar
LÄS MER