Bianca Ingrosso dyrare än Lindsay Lohan – åtminstone enligt PR-proffset

Redgert Comms influencers
Bianca Ingrosso dyrare än Lindsay Lohan – åtminstone enligt PR-proffset

Bianca Ingrosso och Lindsay Lohan. Foto: TT

Breakit

Att använda sig av kända namn för att marknadsföra sin produkt eller sitt företag är inget nytt i sig. Men vem ska man vända sig till egentligen?

PR-proffset Daniel Redgert berättar i Breakit Live att han har ett eget projekt han försöker ro i land. Nämligen att locka kändisen och 90-talsikonen Lindsay Lohan till Sverige och sälja in detta till ett företag – men varför då?

“Lindsay är inte en stekhet kändis. Men jag tänker att hon är mer kostnadseffektiv än vad exempelvis Bianca Ingrosso är och hon är jättekänd”, säger han.

Har Bianca gått om Lindsay Lohan?

“Jag tror jag fick en offert på 250.000. Jag har för mig att det var för en story, en post, medverkan på ett event och typ tre intervjuer.”

Vad kostar Bianca Ingrosso, vet du det?

“Hon har väl några fåtal samarbetspartners som jag förstår det och då är det årskontrakt och då är det miljoner kronor vi pratar om.”

Daniel Redgert utvecklar sedan med att det precis som att det fungerar för Klarna att använda Snoop Dogg så kan andra företag vara bättre på att hitta olika kändisar. Det blir hett på grund av paketeringen och ett allmänintresse på grund av kändisen.

“Det måste vara rätt företag, något som passar hennes profil. Hon är 90-talsikon. Om det finns något företag som också är lite 90-talsikon. Då tycker jag man kan kopplas ihop med Lindsay Lohan”, säger han.

Hör hela inslaget i Breakits podcast.

 

Läs fler artiklar
LÄS MER