Sök

Kursraketen Bambuser och klocksuccén Daniel Wellington ska ta liveshopping till nya länder

BambuserDaniel WellingtonLiveshopping

Maryam Ghahremani, vd Bambuser och Filip Tysander, grundare Daniel Wellington. Foto: Press

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Bambuser har rusat över 1.100 procent på börsen i år.

Förra hösten valde Bambuser att satsa helhjärtat på liveshopping. Tajmingen får ses som ganska perfekt för bara ett par månader senare svepte coronapandemin över världen och alla bolag sökte febrilt efter nya sätt att nå ut till kunder.

Runt midsommar tog man in 290 miljoner och bolagets aktiekurs har dragit iväg över 1100 procent under året samtidigt som omsättningen har ökat rejält, om än från blygsamma nivåer.

Nu har bolaget landat ytterligare ett tungt avtal. Den här gången med klockjätten Daniel Wellington. Det framgår av ett pressmeddelande. 

Daniel Wellington har tidigare jobbat med liveshopping i Kina men ska nu lansera konceptet i Indien, Mexiko och Tyskland tillsammans med Bambuser.

“Vi har letat efter en pålitlig partner med ambitionen att växa med oss och Bambuser var det uppenbara valet”.

Maryam Ghahremani, vd på Bambuser ser Daniel Wellington som en drömhandlare att inleda ett samarbete med. 

“Vi förser dem med med teknik i världsklass och de oss med nya framväxande marknader där vi är angelägna om att expandera”.

Hur gjorde Maryam Ghahremani för att lyckas med Bambuser? Här är hennes tre framgångshacks.

Läs mer