Sök

Lägre resultat än väntat för Catena Media – som sätter nya mål.

Catena MediaAffiliate

Catena Medias vd Per Hellberg. Foto: Press

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Så går det för affiliate-bolaget.

Affiliatebolaget Catena Media redovisar minskande omsättning under tredje kvartalet jämfört med samma period året innan.

Samtidigt sätter bolaget nya mål för perioden 2021-2025. Den lönsamma organiska tillväxten ska vara tvåsiffrig och framförallt drivas av USA.

"Fortsatt starka resultat i USA och den senaste strategiska översynen gör att vi går mot en ljus framtid", skriver vd Per Hellberg i rapporten.

Catena Media vill också börja med utdelning varje kvartal.

Hårda siffror från rapporten

## Omsättningen sjönk 5,7 procent till 24,9 miljoner euro (26,4).

## Justerat ebitda-resultat uppgick till 12,0 miljoner euro (11,5), med en justerad ebitda-marginal på 48,2 procent (43,6). Väntat enligt tre analytiker i en sammanställning från Infront var ett ebitda-resultat på 13,1 miljoner euro

## Rörelseresultatet blev 9,4 miljoner euro (7,8), med en rörelsemarginal på 37,8 procent (29,5).

## Resultatet före skatt var 4,1 miljoner euro (12,8).

## Resultatet efter skatt blev 3,3 miljoner euro (11,9), en minskning med 72,3 procent mot föregående år.

## Resultat per aktie hamnade på 0,03 euro (0,19), vilket innebär en minskning med 84,2 procent mot föregående år.

## Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 8,5 miljoner euro (9,3).

## Likvida medel uppgick till 45,4 miljoner euro (11,7).
 

Läs mer