Sök

Annonssamarbete med Breakit

Få spinn på din försäljning på Amazon – experten ger dig supertipsen

AmazonBreakit Crash Course
Patrik Nygård är kursledare i Breakits Crash Course "Optimera din försäljning på Amazon"

Patrik Nygård är kursledare i Breakits Crash Course "Optimera din försäljning på Amazon"

Diana Demin

Diana Demin

Marknadskoordinator

Den 9 december kan du gå vår snabba introkurs i hur du optimerar din försäljning på Amazon – steg för steg på bara 3 timmar. Anmäl dig idag!

Sedan Amazon lanserades på den svenska marknaden i oktober i år har e-handlare runt om i landet snabbt tvingats hämta ny kunskap och få koll på denna jätteplattform – både vad gäller marknadsföring och försäljning. 

Nyfiken på hur du själv kan komma igång med försäljning på Amazon? Eller kanske är du redan igång, men vill veta hur du kan optimera din affär och öka försäljningen? Missa då inte vår Crash Course den 9 november där du får koll på allt detta och lite till.

Kursledare är Patrik Nygård, som är en av grundarna av konsultbyrån Commerce 8. Med 15 års erfarenhet av e-handel och marknadsplatser har han stenkoll på allt som krävs för att lyckas med försäljning på Amazon.

“De flesta tror att man bara kopierar sitt Google Adwords-upplägg och kör på samma kväll –  så fungerar inte Amazon. Det krävs ett annat tänk och en hel del förberedelser”, säger Patrik Nygård.

Teoretiska och praktiska grundkunskaper

Under tre timmar får du lära dig allt från olika logistikalternativ, annonseringsteknik till budgetering, löpande optimering och konkurrensanalys.

Det finns ett antal knep som sparar mycket tid

“Plattformen är inte till för alla, det gäller att göra sin hemläxa för att få ihop kalkylen. Det finns ett antal knep som sparar mycket tid, framförallt i uppstartsfasen”, säger Patrik Nygård.

Förutom teoretiska delar och strategiskt tänkande får du också testa på att jobba praktiskt – bland annat med en räkneövning där allt från prissättning, Amazonkommissioner, annonsbudgetar och logistikkostnader inkluderas för att skapa ett tydligt business-case. Detta kan sedan fungera som en grundplatå för dina kommande projekt.

Du får svar på vilka produkter och kategorier som lämpar sig bäst på plattformen, samt vilka som är mindre bra – samt alla de grundläggande kunskaperna du behöver för att komma igång. 

Kursen passar både nybörjare och lite mer erfarna marknadsplatssäljare som vill optimera och öka sin försäljning. 

Kursen går av stapeln den 9 december kl. 13-16 och görs helt digitalt på distans. Läs mer och anmäl dig här.

Läs mer