Sök

Royal Design lockar över marknadschef från Schibsted

Royal Design GroupPå nytt jobb

Mattias Danielsson, ny chef för onlinemarknadsföringen på Royal Design Group, Foto: Press

Sofia Honungsmåne

Sofia Honungsmåne

Reporter

Möbelsajten Royal Design har anställt Mattias Danielsson för att leda arbetet med onlinemarknadsföring.

Mattias Danielsson kommer tidigare från Schibsted och Webtraffic. Enligt Hans Bengtsson, vd och koncernchef på Royal Design Group Holding AB, kommer Mattias Danielsson att bli en stor tillgång för Royal Design Group i bolagets målsättning om att vara det största heminredningskonceptet. 

”Mattias kunskaper och erfarenhet inom onlinemarknadsföring kommer att vara av största vikt för oss i vårt arbete för att ytterligare stärka vår position på marknaden och utveckla vårt varumärke Royal Design”, säger Hans Bengtsson.

Royal Design Group AB har växt snabbt, med lönsamhet, och sedan 2011 har bolaget haft en årlig tillväxt på mer än 60%. Under maj 2014 förvärvades också hela verksamheten i Rum21 vilket gjorde att man blev marknadsledande online i Sverige inom sin bransch, både gällande försäljning och sortiment.

Bolaget har cirka 100 anställda och kontor i Kalmar och Göteborg.

Läs mer