Förra hösten valde Bambuser att satsa på så kallad live-shopping. Ett fenomen som redan var enormt populärt i Kina och när corona-krisen slog till fick det ett stort genomslag över hela världen.
Bolaget har inlett samarbeten med varumärken som Caia Cosmetics, Nakd, Lyko, Monki och många fler och fenomenet har fått fäste i våra svenska vardagsrum.
Bambuser har rusat nästan 700 procent på börsen och när bolaget nu släpper sin rapport för det tredje kvartalet visar det tydligt att Bambuser med vd Maryam Ghahremani i spetsen satsade på helt rätt häst.
Efterfrågan på livevideoshopping har accelererat under pandemin.
”Den takten accelererar då detaljhandeln anpassar strategierna för storhelgerna under den pågående pandemin”, skriver bolaget i rappeorten.
Några hårda siffror från det tredje kvartalet:
## Nettoomsättningen landade på 10,1 miljoner – en ökning med 1486 procent mot samma kvartal förra året.
## Rörelseresultatet landade på -9,2 miljoner (-4,3 miljoner samma kvartal förra året)
## MRR i slutet av perioden: 2,3 miljoner