Sök

Annonssamarbete med Breakit

Fyra steg till en grym sociala medier-strategi – så lyckas du

Sociala medierBreakit Crash Course

Bli en fena på sociala medier med vår diplomerade kurs. Foto: iStockphoto och Pexels

Diana Demin

Diana Demin

Marknadskoordinator

Kursen som ger dig allt du behöver veta om kanalval, målgrupp, målsättning och hur du lyckas med din sociala medier-strategi. Start 3 november!

Kanske jobbar du redan med marknadsföring och sociala medier, eller kanske har du en allt-i-allo roll på ett mindre bolag och känner att du verkligen borde ha mer koll? Oavsett så har du hittat rätt! Det här är nämligen en måste-kurs för dig som vill utveckla arbetet med ditt bolags närvaro i sociala kanaler på riktigt.

Under fyra veckor (med ett tillfälle i veckan) får du lära dig tänka nytt, smartare och mer effektivt när det kommer till att kommunicera med din målgrupp – i rätt kanal, på rätt tid och med rätt verktyg.

För att lyckas i sociala medier-djungeln krävs nämligen en väl uttänkt strategi – något som många bolag väljer att inte högprioritera – eller i värsta fall skippa helt. Men i dagens moderna samhälle där varumärken inte bara konkurrerar om kundernas pengar, utan även tid, är det viktigare än någonsin att träffa rätt från början. Vad är din målsättning? Hur skapar du innehåll som väcker intresse eller engagemang? Hur mäter du effekten? 

I vår diplomerade kurs, ledd av sociala medier-proffset Edit Brunner, får du jobba både praktiskt och strategiskt med att ta fram en konkret plan för ditt bolags närvaro i sociala kanaler. Steg för steg får du lära dig mer om hur du väljer rätt kanal, målgrupp och målsättning för just ditt syfte. Du får från början till slut skapa en stjärnstrategi för era sociala kanaler som utgör en grund för ett mer effektivt arbete och som även är långsiktigt hållbar.

Kursstart är den 3 november. Kursen pågår i fyra veckor (med ett pass i veckan). Läs mer om varje kursdel och anmäl dig här!

För att kunna arbeta långsiktigt och kontinuerligt med kommunikation i sociala medier behöver du först backa och tänka efter. Hur kan du egentligen koppla dina sociala kanaler till dina syften och affärsmål? Tänker du rätt kring kommunikationen där? Var finns egentligen din målgrupp och vilket innehåll passar bäst att göra för att nå de mål du satt upp för företaget?

I kursen kommer du bland annat få lära dig:

  • Syfte och affärsmål – varumärkeskännedom, försäljning och engagemang 

  • Fördelar och utmaningar med att finnas i sociala medier

  • Din innehållsplan/publiceringskalender – hur du planerar och utvärderar ditt innehåll

  • Val av kanal – vilken, eller vilka, är de bästa kanalerna för dig? 

  • Genomgång av de största och mest betydelsefulla kanalerna – målgrupp, algoritmer och möjligheter

  • Din innehållsstrategi – målgrupp, visuellt tema och tonalitet 

  • Hur du skapar innehåll som engagerar och sprids – viralitet, nyckelord och hashtags 

  • Trender i sociala medier som påverkar dina strategier 

  • Inspiration och verktyg – så håller du löpande igång dina kanaler 

Varmt välkommen att boka in dig på kursen idag – platserna är begränsade!

 

Läs mer