Sök

Paolo Roberto öppnar e-handel – ska sälja mat under nya varumärket Roberto

Robertoe-handel

Caroline Englund

Caroline Englund

Reporter

Paolo Robertos företag kraschade i samband med sexköpsskandalen.
Nu börjar han sälja mat på nätet – under det nya varumärket Roberto.

När tv-profilen, entreprenören och influencern Paolo Roberto greps och erkände sexköp för en tid sedan avbröts en rad samarbeten med profilen. Evanoff Group, bolaget bakom det snabbväxande livsmedelsvarumärket Paolos, var en av många som tog avstånd och tvingades lägga ner.

Medgrundaren Patrik Svantesson berättade nyligen i Di Weekend om när han fick beskedet om Paolo Robertos brott. 

”Jag var ganska tom. Men redan där började jag fundera på hur vi skulle kunna slå in kilen mellan personen och företaget. Jag insåg direkt att de måste separeras. Sedan kände jag en besvikelse, och ilska. Det är vidrigt och väldigt långt ifrån mina egna värderingar.”

Men nu skriver Paolo Roberto, som utreds för oaktsam våldtäkt, att han har nya affärer på gång. 

Via sitt Instagramkonto meddelar han att han nästa vecka öppnar en webbshop där han ska sälja italienska delikatesser. Detta kommer att ske under varumärket Robertos. 

Läs också: Matsmart köper upp Paolo Robertos lager: "För oss var det givet"

Läs mer