Sök

Breakit drar igång liveshowen Breakit Live – sänder varje vecka: ”Sjukt spännande”

BreakitBreakit Live

Jon Mauno Pettersson, Caroline Englund, Katarina Andersson, Stefan Lundell Foto: Tobias Blixt

Breakit

Breakit

På torsdag klockan 13.30 är det premiär för Breakits nya satsning Breakit Live.

Varje vecka kommer redaktionen tillsammans med heta gäster att analysera och diskutera de viktigaste händelserna från den svenska techbranschen – live på sajten.

Många av er har säkert saknat Breakits podcast där vi varje vecka spanar om spännande trender och affärer i det nya näringslivet. Nu har podden fått ett helt nytt format och förvandlats till en liveshow, där de hetaste händelserna och trenderna från det nya näringslivet kommer att analyseras och diskuteras.

Avsnitten kommer att sändas live på Breakit.se och via Youtube varje torsdag klockan 13.30. Programmet kommer även att släppas som podd.

”Det känns sjukt spännande och pirrigt”, säger Breakits reporter Caroline Englund som är projektledare för satsningen.

Medieprofilen Katarina Andersson blir programledare och Breakits grundare Stefan Lundell kommer att besöka programmet frekvent tillsammans med Breakits andra reportrar. Tittarna kommer också att få möta intressanta gäster i panelen varje vecka – bland gästerna återfinns exempelvis partiledaren Annie Lööf, Voi-grundaren Fredrik Hjelm, stjärninvesterarna Susanne Najafi och Pär-Jörgen Pärson, poddprofilen och entreprenören Hannah Widell, investeraren Saeid Esmaeilzadeh och Izettle-grundaren Jacob de Geer

Det finns också möjlighet att interagera genom att ställa frågor till gästerna eller kommentera programmet under direktsändningen. 

Breakits redaktionschef Jon Mauno Pettersson:

”Det känns riktigt kul att dra igång den här satsningen! Mixen av live, podd och interaktion med tittaren känns verkligen helt rätt. Vår förhoppning är att det ska bli en underhållande och avslappnad, men också initierad och intressant, show.”

Inte första gången Breakit sänder live

När Almedalen ställdes in i våras affärsutvecklade Breakit i rekordfart och lanserade ett digitalt event med 24 timmars livesändning. Där bjöds tittarna på alltifrån paneler med politiker och entreprenörer till intervjuer med techstjärnor och live-yoga. 

Eventet blev en succé och hade över 77.000 tittare. 

”Coronapandemin har skapat en livetrend där folk har blivit vana att följa det som händer digitalt när det händer. Eftersom 24live blev så lyckat ville vi fortsätta med konceptet på något sätt och den här satsningen är resultatet av det”, säger Caroline Englund.

Breakit Live spelas in hos produktionsbolaget Dobb 2.0 och har två huvudpartners i form av Nordea och Almi Invest. 

Läs mer