Amazon begränsar hårdvarukonkurrenters möjligheter att annonsera

Amazon e-handel
Amazon begränsar hårdvarukonkurrenters möjligheter att annonsera

Finwire / Breakit

Har börjat blocka konkurrenter.

E-handelsjätten Amazon har börjat att blockera reklam från konkurrenter som vill marknadsföra sina hårdvaruprodukter på bolagets plattform. Det menar källor till Wall Street Journal.

Enligt uppgifterna ska inte konkurrenterna kunna köpa sponsrade produktreklamer som kan hamna i sökningar som även innehåller Amazon produkter.

Roku, som tillverkar en digital mediaspelare, uppger att de inte ens kan köpa annonser som är relaterade till specifika sökningar efter deras produkter.

Vissa företag får inte ens sälja rivaliserande produkter på plattformen.

Läs mer

Amazons Sverigechef om jättens satsning: “Vi anpassar oss efter vad svenskarna vill ha”

Amazon är här – men just nu känns det inte som någon revolution direkt

Amazon lanserar Prime i Sverige – hot mot andra e-handlare

Läs fler artiklar
LÄS MER