Dashl expanderar internationellt – lanserar i Tyskland

DashlriskkapitalHälsa

Arbilina Nissan och Nina Akbari, grundare av bokningstjänsten Dashl. Foto: Sara Lindmark.

Johanna Ekström

Johanna Ekström

Reporter

Tar sina skönhetssalonger utomlands.

Dashl grundades 2016 av Nina Akbari och Arbilina Nissan. Bolaget har dels skönhetssalonger och en så kallad “beauty on demand”-tjänst i hemmet. 

Bolaget backas av bland annat H&M genom investeringsgrenen Co:lab, Cristina Stenbeck samt Camilla Läckbergs och Christina Salibas investeringsbolag Invest in her.

Nyligen puttade ägarna in 5,5 miljoner kronor i bolaget för en satsning internationellt.

Nu står det klart att den tyska marknaden blir först ut. Inledningsvis kommer bolaget lansera skönhetssalonger i H&M:s flaggskeppsbutiker i Hamburg och Düsseldorf, med start oktober.

”Vi är glada över att vi tillsammans med Dashl kan erbjuda våra kunder en komplett shopping- och skönhetsupplevelse under ett och samma tak. Lanseringen utgör en viktig förlängning och förstärkning av H&M:s erbjudande och går i linje med vårt mål att erbjuda hög kvalitet till ett bra pris”, säger H&M:s Tysklands-chef Thorsten Mindermann i ett uttalande. 

Förra året omsatte Dashl 3,5 miljoner kronor och gjorde en förlust på 5,6 miljoner. 

Läs mer