Dashl grundades 2016 av Nina Akbari och Arbilina Nissan. Bolaget har dels skönhetssalonger och en så kallad “beauty on demand”-tjänst i hemmet.
Bolaget backas av bland annat H&M genom investeringsgrenen Co:lab, Cristina Stenbeck samt Camilla Läckbergs och Christina Salibas investeringsbolag Invest in her.
Nyligen puttade ägarna in 5,5 miljoner kronor i bolaget för en satsning internationellt.
Nu står det klart att den tyska marknaden blir först ut. Inledningsvis kommer bolaget lansera skönhetssalonger i H&M:s flaggskeppsbutiker i Hamburg och Düsseldorf, med start oktober.
”Vi är glada över att vi tillsammans med Dashl kan erbjuda våra kunder en komplett shopping- och skönhetsupplevelse under ett och samma tak. Lanseringen utgör en viktig förlängning och förstärkning av H&M:s erbjudande och går i linje med vårt mål att erbjuda hög kvalitet till ett bra pris”, säger H&M:s Tysklands-chef Thorsten Mindermann i ett uttalande.
Förra året omsatte Dashl 3,5 miljoner kronor och gjorde en förlust på 5,6 miljoner.