Rihanna, Coldplay med flera färgar Twitterprofiler blå i kampanj för Tidal

Breakit - Rihanna, Coldplay med flera färgar Twitterprofiler blå i kampanj för Tidal

FOTO: TT

Olle Aronsson

Medgrundare och ansvarig utgivare

Flera tunga musikartister har startat Twitterkampanjen #TIDALforALL med syfte att stödja nylanseringen av streamingtjänsten Tidal som rapparen Jay Z har köpt.

Kampanjen är helt i linje med Breakits avslöjade i går om att en grupp tunga artister kommer att ansluta sig till Tidal och ge tjänstens användare tillgång till deras senaste låtar. Svenska Spotifys användare kommer att få vänta i upp till flera månader på att få tillgång.

Bland annat skriver bandet Coldplay följande på sin Twitter:

"Om ni vill gå med oss och skapa något spännande - färga din profil blå #TIDALforALL".

Även Rihanna, Madonna, Beyonce med flera har under måndagen skrivit liknande inlägg i soclala medier och bytt till blågrön (turkos om man så vill) färg på sina Twitterkonton.

Inläggen i sig är kryptiska men syftet blir begripligt när de sätts i sitt sammanhang: Artisterna kommer enligt uppgift till oss att erbjudas delägarskap i Tidal vilket förklarar deras engagemang för kampanjen.

I morse fick jag ett mejl från Tidal om att Jay Z kommer att hålla en videosänd presskonferens från New York klockan 23.00 i kväll svensk tid. Där får vi veta mer om detaljerna om vad som i inbjudan beskrivs som "en ny inriktning för musikindustrin, både kreativt och affärsmässigt".

Läs fler artiklar
LÄS MER