Sök

Coronan tvingade henne att tänka om allt – men nu är Louise Sköld på banan igen

HT Hairextensionsretail

Louise Sköld, vd HT Hairextensions. Foto Press

Caroline Englund

Caroline Englund

Reporter

Louise Sköld tog löshårsmärket Hairtalk till Sverige och bolaget har sedan starten för 6 år sedan växt i en rasande fart.

Louise Sköld fick idén till bolaget HT Hairextensions, som säljer det tyska löshårsmärket Hairtalk till svenska salonger, när hon själv tappade sitt hår. Hon jobbade då som frisör i Oslo och fick sjukdomen Alopeci (håravfall) på grund av stress.

Louise Sköld använde själv löshår från Hairtalk som då fanns i Norge men inte i Sverige. När hon flyttade hem till Västerås bestämde hon sig för att börja sälja produkten på den svenska marknaden.

De senaste åren har varit en framgångssaga och 2019 ökade omsättningen från 51 miljoner kronor till 58 miljoner kronor. Louise Sköld fick också ta...

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer