Sök

Influencernätverket Cure Media har knäckt koden – dubblar omsättningen

Cure mediainfluencers

Sam Foroozesh/genrebild. Foto: press/istockphotos.

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

“Vi har bara börjat vår tillväxt globalt”, säger Sam Foroozesh, grundare av Cure Media.

Vi har många gånger rapporterat om influencers som täljer guld på sina sociala mediekanaler. Men bakom succéerna står ofta ett influencernätverk och där har det inte varit lika enkelt att håva in vinsterna.

När Breakit granskade siffrorna hos några av de största svenska nätverken under 2018 stod det dock klart att majoriteten av dem gick med förlust.

Undantaget som visade positiva siffror var Cure Media. Bolaget, som grundades 2014, har byggt sin affärsmodell på att arbeta med influencer-marknadsföring. Det kopplar ihop varumärken med profiler som har stor genomslagskraft i socia...

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer