Sök

Jollyroom ökar under krisen – siktar mot 3 miljarder i omsättning

Jollyroome-handel

Emil Thell, CFO och Frida Ekholm, marknadschef Jollyroom. Foto: Press/Unsplash.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Har anställt 170 personer under första halvåret.

Att den fysiska handeln har fått stryka på foten till förmån för e-handeln har nästan blivit lite tjatigt under corona-krisen. Men det gäller också Jollyroom som säljer barn och baby-artiklar på nätet.

Under det andra kvartalet i år har bolaget ökat omsättningen med 100 miljoner kronor, det motsvarar en ökning med 28 procent jämfört med samma period förra året.

Att allt fler håller sig hemma på semestern har spelat bolaget i händerna och de har sett en tydlig ökning i produkter som gör det lättare att ha en riktigt skojig semester på hemmaplan, lite skojigt kallad "hemester".

"Efterfrågan på pooler, studsmattor, lekstugor, sandlådor och annat för att förvandla trädgården till ett semesterparadis har skjutit i höjden", säger Frida Ekholm, marknadschef på Jollyroom.

"Vi har närmare dubblat vår försäljning inom dessa områden."

Under det första halvåret har Jollyroom anställt 170 personer och ska nu gasa för att nå nya mål.

"Siktet är nu inställt på att nå tre miljarder i omsättning 2023", säger Emil Tell, finanschef på Jollyroom.

Det skulle innebära en fördubbling jämför med 2018, som är det senaste rapporterade året från Jollyroom.

Då omsatte bolaget 1,46 miljarder och gjorde en vinst på 19 miljoner.

Läs mer