Margaux Dietz är en av Sveriges största influencers och brukar räknas som en av de mäktigaste rösterna på digitala plattformar. Utöver sin roll som influencer har hon också synts som programledare i tv-programmet Hemliga beundrare. Hittills har Margaux Dietz själv varit vd för bolaget som bär hennes namn. Men på grund av en växande verksamhet väljer hon nu att kliva tillbaka och plocka in Josefin Lindblad som ny vd för att styra verksamheten. “Jag är så glad och stolt att få äran att joina team Margaux Dietz. Det ska bli enormt spännande att vara med på resan och ta bolaget till nästa nivå. Margaux är fantastiskt smart, hårt arbetande, affärsdriven och samtidigt en magisk kreatör som skapar underhållning i alla sina kanaler. Framförallt är hon en otrolig förebild”, säger Josefin Lindblad i ett pressmeddelande. Josefin Lindblad kommer närmast från en roll som operativ chef på konkursade Ifdelayed som hade forne SAS-chefen Jan Carlzon som ägare. Ett bolag som hon själv var med och grundade. Senast igår kunde Breakit rapportera att verksamheten, som drabbades hårt av coronakrisen, hade köpts upp av en annan svensk startup. Margaux Dietz AB omsatte 15,6 miljoner kronor under fjolåret, enligt egna uppgifter, med en vinst på 8,3 miljoner kronor. HEMLIG E-HANDELSSATSNING PÅ GÅNG “I och med att bolaget växer så pass mycket och vi har många spännande projekt på gång känns det oerhört skönt att ha en så erfaren och skarp person som Josefin med på resan. Nu kan jag knappt vänta tills augusti och vårt största lansering någonsin”, säger Margaux Dietz. Breakit har tidigare rapporterat att Margaux Dietz har en hemlig e-handelssatsning på gång där hon ska starta bolag ihop med en “välkänd e-handlare”. Hon har nyligen sagt till Resumé att den lanseringen ska ske under tidig höst. Influencern klev nyligen även ombord hajpade Bambusers advisory board och har inlett ett samarbete med Cdon inom leksaks-kategorin där hon ska hjälpa marknadsplatsen att bredda deras sortiment och locka fler konsumenter till deras utbud.