Sök

Edtech-bolaget satsar på småbarn: "VI vill inte passa barn – vi vill utveckla barn"

41an investEdtech

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

"Vi vill inte passa barn, vi vill utveckla barn."

Edtech-bolaget A Plus Education Group ligger bakom varumärken som Studdybuddy och My Academy. Bolagets startades efter en sammanslagning av de båda läxhjälpstjänsterna och har bland annat Karl-Johan Perssons och Stefan Krooks 41:an invest, och familjen Brandbergs Gullspång invest som investerare.

Nu lanserar A Plus ett nytt företag inriktat på barnpassning som de kallar för Hey Kiddo.

Bolaget ser bland annat att man kan dra synergier från det höga antalet personer som varje månad söker jobb genom deras systersajter, men som inte kan få några uppdrag på grund av de höga kraven på matematiska kunskaper. Dessa ska istället kunna jobba extra med barnpassning via Hey Kiddo.

“Vi startar Hey Kiddo med ambitionen att vara en frisk fläkt i en bokstavligen talat stillasittande bransch. Föräldrarna ska känna att deras barn på ett eller annat sätt utvecklas hos oss. Vi vill inte vakta barn, vi vill utveckla barn”, säger Max Henrikson, vd på A Plus Education Group i pressmeddelandet.

"Barn är det värdefullaste vi har"

A Plus säger sig ställa stora krav på säkerhet. De genomför bland annat obligatoriska utbildningar inom hjärt- och lungräddning och har kontroller av anställda. 

“All respekt till fondförvaltare och fastighetsmäklare men eftersom barn är det värdefullaste vi har så vilar ett stort ansvar på våra axlar. Det är något vi kommer att hedra. Till hjälp har vi våra fantastiska nannys som är noggrant utvalda, kontrollerade och utbildade för att garantera både trygghet och hängivenhet”, säger Anders Jansson, marknadschef på A Plus Education Group.

A Plus-koncernen omsatte 43 miljoner under 2019 och siktar i år på en omsättning kring 50 miljoner. 

Läs mer