Sök

Nordic Nest växer kraftigt – trots namnbytet

Nordic Nestehandeldesign

Bank Bergström, vd på Nordic Nest. Foto: Press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Går som tåget – trots stökigt år.

Den svenska e-handlaren Nordic Nest, som säljer design och inredning online, visar upp en stark tillväxt för det förlängda räkenskapsåret 2019 som sträckte sig fram till och med mars i år. I ett pressmeddelande meddelar bolaget att intäkterna landade på 574 miljoner kronor, vilket kan jämföras med en försäljning på drygt 319 miljoner under tolv månader 2018.

Nordic Nests vd Bank Bergström lyfter fram att tillväxten skedde trots att de bytte namn på hela verksamheten från Designonline till det nuvarande namnet.

”Det känns fantastiskt att vi trots aktiviteter med en så hög risk som namnbyte och flytt till nytt lager tillsammans har genomfört ett år med ett rekordresultat. Det visar verkligen att ett starkt team med en tydlig målbild kan nå riktigt långt”, säger han i pressmeddelandet.

Har rekryterat över 40 personer

Bolaget redovisar också ett rekordresultat i justerat EBITDA på 26,4 miljoner kronor under det senaste räkenskapsåret. 

Nordic Nest meddelar också att bolaget har inlett även det nya året bra och att man de senaste två månaderna har rekryterat över 40 nya personer. Idag har Nordic Nest över 180 anställda.

”Med 2019 visar vi att det går att genomföra stora förändringar och projekt och samtidigt hålla en hög tillväxt med lönsamhet. Samtidigt blickar vi framåt och siktar mycket högre än utfallet det gångna året. Att ständigt sikta mot nya mål och aldrig vara nöjda är självklart för oss”, avslutar Bank Bergström.

Läs mer