Sök

Matsmart räddade Paolos-produkter – då kraschade sajten

MatsmartPaolose-handel

Matsmarts lager och Paolo Roberto. Foto: press

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

"Vi är helt överväldigade av all den positiva feedback vi fått”, säger Matsmarts Hanna Thofelt Lindström.


En uppsjö av varumärken och partners har brutit med och tagit avstånd från Paolo Roberto efter hans uppmärksammade sexköp. Det gäller även Evanoff Group, som står bakom livsmedelsvarumärket Paolos. Något som inneburit att de suttit på ett stort lager mat som riskerat att kastas. 

Under gårdagen kom räddning i form av Matsmart som meddelade att de köper upp hela Paoloslagret för att sälja produkterna till halva priset. I samband med detta skänker de även 350.000 kronor till organisationen Child10, som jobbar mot sexuell exploatering och människohandel av barn.

Reaktionerna lät inte vänta på sig – och trycket på Matsmarts sajt blev så högt att sajten kraschade under onsdagen. Lagom till eftermiddagen var Paoloslagret slut, rapporterar Ehandel. 

Hanna Thofelt Lindström, kommunikationschef på Matsmart, berättar att de slog rekord i såväl besökare som ordrar och uppger att fler varor är på väg in.

Hon säger samtidigt att de fått fina reaktioner på initiativet. 

”Vi har också fått hjälp av våra kunder, de är helt fantastiska. De hjälper varandra att svara på frågor i våra kanaler och är det någon som är negativ, så går andra kunder in och försvarar oss. Vi är helt överväldigade av all den positiva feedback vi fått”, säger Hanna Thofelt Lindström till Ehandel. 

Matsmart har tidigare redogjort för sitt beslut av att sälja varorna; 

”Vi tar självklart avstånd från vad Paolo Roberto har gjort men att bra mat ska slängas på grund av det som har hänt känns orimligt. Nu får vi chansen att sälja den här maten och samtidigt stödja en organisation som gör gott”". 

 

Läs mer