Pricerunner och Prisjakt ökar under coronakrisen

Pricerunner Prisjakt e-handel
Pricerunner och Prisjakt ökar under coronakrisen

Nicklas Storåkers, vd Pricerunner.

Caroline Englund

Reporter

Jämförelsesajterna Pricerunner och Prisjakt går som tåget just nu.

Coronapandemin gör att många undviker att gå i fysiska butiker. Enligt Postnords senaste e-barometer ökade e-handeln med 16 procent under årets första kvartal. När vi handlar mer på nätet jämför vi också priser på prylarna vi ska köpa i större utsträckning.

”Hittills har våra intäkter ökat med över 100 procent under andra kvartalet, jämfört med samma period i fjol. Maj har gått bättre än april, så jag tror det håller i sig”, säger Nicklas Storåkers som är vd på Pricerunner till Di digital.

Även konkurrenten Prisjakt ökar sina intäkter.
”Vi har sett en extrem tillväxt på senaste tiden”, säger Prisjakts vd Peter Greberg till Di digital.

I början av krisen sökte många efter ansiktsmasker, handsprit och engångshandskar. Nu dominerar trädgårsprylar, heminredning, cyklar och hudvårdsprodukter.

Betydligt mindre söks det på exempelvis festkläder.

2018 omsatte Pricerunner 101 miljoner kronor och gjorde en vinst på 5 miljoner.

Läs fler artiklar
LÄS MER